Garanti på Orvis

Orvis har 25 års garanti på de fleste av sine stenger.

Ødelagt Orvis-stang

Selv om Orvis har denne unike garantien, er det viktig at du tar vare på kvitteringen når du kjøper en ny stang. Har du skadet eller ødelagt en Orvis-stang, ta først kontakt med butikken du kjøpte stanga i, før du kontakter oss.

25 års garanti

I 1988 introduserte Orvis sin unike 25 års garanti. Denne går, kort forklart, ut på at Orvis reparerer eller erstatter en ødelagt stang, uansett hvordan skaden skjedde. Garantien gjelder i 25 år, det vil si fra den datoen du kjøpte stanga.

Garantivilkår

Orvis-garantien gjelder kun for den som kjøpte stanga. Det vil si at kjøper du en brukt stang, følger ikke garantien med. Garantien gjelder heller ikke dersom fluestanga ødelegges med vilje.

Garantien gjelder disse stengene

– Access (HLS2, Pro Guide TLS, Silver Label, Silver Label TL, TLS PM, Western (Hampshire), Trident TLS)
– New Clearwater (HLSRM, Clearwater etter 2000, Clearwater Classic, Clearwater II Western 2, Western 3)
– Superfine Touch (Superfine, Trout Bum)
– Helios (PM10, PM10+, Trident PM10, Trident, Trident TL, T3, 7 piece Trident, Zero Gravity, Hydros)

Tilsvarende modell

Stangseriene i parentes ovenfor, er tidligere/tilsvarende modeller, som det også er 25 års garanti på. Orvis har reservedeler til noen av modellene, men ikke til alle. Dersom Orvis ikke kan reparere, vil de erstatte stanga med en tilsvarende modell. Det erstattes selvsagt da med en stang i samme vektklasse og med samme lengde, så langt som det er mulig.

Servicegebyr

Dersom Orvis skal reparere stanga di, gjøres dette hos Orvis i England. Stanga sendes via oss i Nordic Outdoor. Orvis tar et servicegebyr, for tiden er dette på 45 britiske pund, og dette dekker blant annet fraktkostnader. Dette gebyret er ikke inkludert i garantien. Det vil si at det må betales av stangeier eller butikken stanga er kjøpt i, dersom butikken tilbyr dette.

Behandlingstid

Det tar vanligvis mellom 6-8 uker å reparere en stang (inkludert postgang). Kontakt oss gjerne dersom du har spørsmål om garantien. Ring serviceavdelinga direkte på 919 14 881 eller send en e-post til service@nordic-outdoor.no.